nancyengdahl

Alla inlägg under maj 2011

Av Nancy Engdahl - 3 maj 2011 20:01

Idag har vi haft en temadag i skolan som handlat om missbruk, kvinnomisshandel och socialtjänstgrejs. Mycket intressant... Speciellt det om missbruk. En man som själv varit missbrukare och som nu jobbar med andra missbrukare förklarade hur det känns för dem när de har ett beroende. Han tryckte väldigt mycket på att missbruk är en sjukdom och inte ett beteende. Jag håller med honom, vem vill vara missbrukare och kanske inte ha ett hem eller kunna ta hand om sin familj. Visst kan man i början kanske påverka om man ska starta ett missbruk eller ej men det ligger så mycket bakom. Jag tror att många dömer de som har ett missbruk utan att tänka efter..

Förmodligen så ska vi på studiebesök på ett behandlingshem här i Filipstad inom en snar framtid.. En väldigt givande dag!


Jag har suttit och läst en cancersjuk persons blogg där hon pratar ganska mycket om vad vänner är och det gjorde att jag tänkte efter lite. Jag har verkligen helt underbara vänner. Olika vänner med helt olika personligheter och värderingar. Utan mina kära vänner skulle mitt liv vara otroligt tråkigt och mycket mindre berikat. Vännerna som jag har där i skolan, på fritiden och genom hela livet, vi lär varandra, hjälper varandra och stöttar varandra i svåra stunder.

Mina vänner är guld värda, tack för att ni finns!  

Av Nancy Engdahl - 2 maj 2011 10:49

Den 18 Maj ska jag, Katja, Therese och Maja på floating och massage i Karlstad och det bästa av allt är att skolan betalar och vi ska dit på skoltid :D Kommer nog bli superkul och skönt!

Nu ska jag till tandläkaren och se om jag behöver slipa en tand eller få en bettskena eftersom jag gnisslar tänder på nätterna.

Nu måste jag gå!

 

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards