nancyengdahl

Alla inlägg under oktober 2011

Av Nancy Engdahl - 25 oktober 2011 11:25

Ja på lördag ca klockan 20,00 går planet till Kreta!! Är så glad och det ska bli så skönt att få åka iväg!

Tittade en stund på Saga och kom på att jag kommer sakna henne så enormt mycket de tio(tolv med resadit och hem) dagarna :/ Men jag vet att hon kommer ha det toppen 6 dagar i Asphyttan hos mamma och pappa och 6 dagar hos Gabriels pappa med familj här i stan :) 

poolen till vårt hotell!  

Nu ska jag äta melon och kolla på nån serie :)

Ha det bra!

Av Nancy Engdahl - 17 oktober 2011 10:26

Igår så var det så härligt ute så jag  tog lite kort när vi busade med Saga. Har inte hunnit redigera bilderna.

   Båda är lika fokuserade på bollen :P

Saga på språng!  

Av Nancy Engdahl - 13 oktober 2011 19:30

Man har det inte roligare än vad man gör det till!

    Ibland behövs det lite mys också :)


 

Av Nancy Engdahl - 12 oktober 2011 18:05

Ja just nu är Gabriel på gymmet och jag känner att jag inte har ett dugg att göra :S Egentligen skulle jag städa eller läsa på naturkunskapen som jag har till imorgon men jag har verkligen ingen lust att göra något av de. Istället sitter jag här vid datorn och kollar runt på ganska tråkiga grejer som jag kollat 100 ggr förut. Jag var i Ullared med mina minst sagt tokiga vänner för nån vecka sedan. Då köpte jag faktiskt kläder, vilket jag inte tyckte att jag hittade gången innan när jag var där. Köpte mig en skinnimitations jacka med fårull som är supervarm och skön och mössa, vantar, halsduk någon tröja osv. Resan i sig var hur galen som helst! Den startade med att jag tog bilen hemifrån klockan halv tre på morgonen och hämtade upp Katja. Sedan begav vi oss till Ica för att hämta Therese och på uppfarten till ica parkeringen möter vi polisen.. det visade sig att den stått med helljuset bakom Therese och förmodligen undrat varför det stod en bil på parkeringen mitt i natten. Efter det åkte vi till nykroppa och hämtade upp maja... fast hon kom aldrig dit vi hade sagt att vi skulle hämta henne så det blev ett paniksamtal till maja och fråga vart hon var, men som tur var så var det inte värre än att katten hade förföljt henne. Nu hade vi den långa resan till Ullared framför oss och den var minst sagt galen, vi körde fel en gång och hamnade på någon konstig väg men vi kom ju fram trots allt. Efter all shopping på Ullared så proppade vi in grejerna och begav oss hem, med vissa felkörningar m.m Men vi kom hem och alla var glada och nöjda och framförallt trötta! Det måste göras om tjejer!!


Nu ska jag troget vänta på att G ska komma hem och kanske t.o.m försöka städa lite innan som överraskning. Ha det bra!

Uttråkad Nancy sitter med Mössan som jag köpte i Ullared

Lika uttråkad Saga... Väntar på att husse ska komma hem!   

Av Nancy Engdahl - 12 oktober 2011 08:44

Så ser min vardag ut just nu.. Inte det roligaste kanske, men efter regn kommer solsken!  Så jag väntar troget på solskenet. Har haft hosta i över en vecka med febertoppar, ingen förkyldning, bara det. Ska pallra iväg till skolsköterskan och kolla upp det.

Idag så har jag tre lektioner och sen blir det att åka hem till Gabriel, gå ut med hunden och städa hans rum. Vi ska försöka hitta en ny bil till Gabriel också eftersom hans bil ganska väntat inte gick igenom besiktningen. Har prov imorgon som måste läsas på också.. Jippie!

Det är mycket nu och jag känner mig nästan konstant stressad vilket jag inte mår bra av.. Förstå vilken press skolorna sätter på sina elever, det är sjukt! Det är inte bara läxor och prov jag menar då utan även praktiken där man förväntas vara perfekt hela tiden. De säger att folk måste sluta stressa, men hur ska man kunna göra det när en sådan press sätts på ens axlar?

Jag väntar troget på mitt solsken..  


Av Nancy Engdahl - 7 oktober 2011 18:57

Idag när jag satt på bussen på väg hem från Karlskoga så hände en sak. Det var en flicka ( kan inte riktigt gissa ålder) som hade något förståndshandikapp som också åkte med bussen. Det var även två "supercoola" tjejer i tånåren som var med. De "coola" tjejerna slängde ur sig diverse fula saker om den förståndshandikappade tjejen, inte direkt till henne men så att hon kunde höra. Jag blev så jävla förbannad så jag trodde att jag skulle slå till dom, men som den fega personen jag är så satt jag där och hostade lite högfärdigt för att på nåt sätt få dem att sluta. Jag blir så arg att de två tjejerna inte visste bättre än att mobba denna stackars flicka... Jag försökte läsa av på flickan om hon mådde dåligt av det som hänt, men hon visade inga känslor alls. Jag kan tänka mig att hon grät inombords för det hade jag gjort i hennes situation..Så många oskyldiga människor får leva med att ta emot hat, våld, otrohet, svek och allt annat hemskt i denna värld... Det är verkligen en hemsk värld vi lever i, som skulle kunnat vara underbar om alla behandlade varandra väl, med samma värde, kärlek och ömhet. Man är lyckligt lottad om man lyckas hålla sig undan världens ondska... Vi är en av de få arter i världen som bara har sig själv som fiende. Allt för många får lida för det!

Av Nancy Engdahl - 2 oktober 2011 11:21

Förra helgen så var jag på min kusin Marcus och Jennys fina bröllop. Jättefin vigsel, underbar middag och en supertrevlig kväll! Tänkte lägga ut någon bild.

Så underbar klänning!

   

Så söta! :)

 Så fina tillsammans, önskar dem all lycka!   

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards