nancyengdahl

Alla inlägg under december 2010

Av Nancy Engdahl - 31 december 2010 14:52

Sista dagen på år 2010 och jag och Gabriel vet inte riktigt vad vi ska göra ;) Alltid ute i sista sekund fast det verkar faktiskt som att det är en hel del som inte vet vart de ska ta vägen idag. År 2010 har varit ett bra år, men 2011 har jag bestämt att det ska bli ännu bättre! Fyller ju arton om mindre än en månad så det måste helt enkelt bli ett bättre år :P

Ha en bra kväll/natt så syns vi nästa år! 

Av Nancy Engdahl - 22 december 2010 12:28

Japp idag är det den stora städar dagen i Gabriels rum och jag kan lova att det nästan tar en hel dag :P Nu börjar det se vettigt ut här inne för det är bara dammsugning och skurning kvar :) Vi är även barnvakt åt Theodor, Desirée och Emanuel.. Kuligt!

Min influensa har gett med sig så nu är det bara förbannat irriterande torrhosta kvar men det går över. Bara 2 dagar kvar till julafton nu också.. Har som förra året inte fått någon julkänsla än :/ Får hoppas att den kommer under dagen, det vore konstigt annars för jag tror jag befinner mig i Sveriges juligaste hus, så mysigt så.

Snart ska vi förmodligen leka kurragömma eller något annat skoj. Kanske skriver ett inlägg senare, men vi får se.

Ha en skön dag! 

Av Nancy Engdahl - 18 december 2010 08:25

Hej! Länge sen nu.. jag vet men det har varit så mycket som hänt.

Det första framträdandet som vi hade på lördagen den 4/12 som jag skrev om i förra inlägget gick bra och jag var inte ett dugg nervös. Sen så hade vi ett till framträdande på torsdagen veckan efter och det gick inte så bra... Nästan hela luciatåget skrattade högt för något jag inte kommer ihåg vad det var.. Så jag stod där framme och skämdes när man hörde hur folk suckade. Jaja så kan det vara.

På fredagen kom min kära syster hennes sambo och deras urgulliga son Sebastian (1,5 år). Så lördagen spenderades på att mysa och leka med Sebastian. Vi åkte bob ner för slussbacken jag och han men jag tror att jag tyckte det var roligast ;) Sen när han tröttnat på å vara ute så hade vi vuxnare barn idéer för oss så vi snodde pappas fyrhjuling och band fast boben efter och drog ut på sjön och åkte.. SKITKUL! Måste göras om hur många gånger som helst i vinter! När söndagen kom sprang mamma runt som ett nervöst nervvrak för att jag skulle krönas till lucia.. Jag själv var hur lugn som helst. När jag fixat håret och allt annat som skulle fixas så åkte jag med syster och de in till kyrkan.

Väl inne i kyrkan började nerverna komma smygandes. När vi hade sista repetitionen så gjorde jag det man inte får i en kyrka.. skrek fan! för när jag provade att säga versen så gick det verkligen inte. Sen började folket strömma in så då var det dags att byta om och ta på sig kronan. Innan vi fick börja luciatablån så sjön Karin två helt underbara sånger. Efter det var det våran tur att tåga in, det gick jättebra. När vi sjungit några sånger så var det min tur att säga versen och det gick faktiskt ganska bra men jag tappade sista meningen så jag var tvungen att kolla ner på en fusklapp ;) Sen fixade vi resten av sångerna och gick ut. Det var verkligen en helt magisk känsla i kyrkan..

När vi tagit på oss pälsarna och för min del kappan så skulle vi upp och åka kortegen ner på stan. Där väntade massor av folk på att vi skulle sjunga igen och det gjorde vi :)

Det var skönt att komma hem efter detta så då öppnade jag en superfin present som jag fick av Diana och sen kollade vi på en film sen gick jag och la mig.

Dagen efter så var det bara att gå upp klockan fem.. halv sju skulle vi vara samlade inför dagen. Vi hade 12 framträdanden på 11 ställen och jag tycker att nästan alla gick jättebra. När jag kom hem efter den dagen så hade jag ingen känsel i pannan för kronan trycker så förbaskat och stearin i hela håret... När jag satte mig på en stol hemma hos Gabriel två min efter att jag kom hem så kom febern.. Jag var så varm och mådde så dåligt så jag vet inte vad. Sen i måndags kväll har jag alltså varit sjuk.. Nu sitter jag här med verkligen ingen röst. Superkul.. NOT!

Men här kommer lite bilder och om ni vill se kröningen i kyrkan så sök på Lucia 2010 i filipstad på youtube.


   Syster Maria med Sebastian

   Här åker jag och Sebastian bob!

   Vad håller du på med moster?

   En lagomt nervös nancy inför kröningen

   Haha jag och Maja värmer upp ;)

   Här kröns jag av Stefan Dalevi

   Fick sitta helt ensam på kotegen :P

Av Nancy Engdahl - 2 december 2010 19:53

Igår fick jag ett glatt besked om att jag blivit vald som Filipstads lucia vilket är en stor ära :)  Den som blev mest glad för det hela var mamma! haha hon är för söt ;) På lördag har vi första framträdandet och det är även den första gången jag ska bära kronan :S Tänk om jag känner mitt i allt att jag behöver nysa! Vad gör man då? :P 

Efter praktiken idag så gick jag och G och hämtade hans lillebror på dagis och sen dess har vi varit barnvakt, inget jobbigt med det eftersom han somnade innan klockan sex :) Nu ligger Jag och G å kollar på tv och jag är sugen på choklad, men tyvärr så får jag nog ingen förrens imorgon :/

Imorgon äre praktik först sen kommer mamma och hämtar mig och sen så ska vi hem och äta tårta som mamma ska baka till mig :P känns som jag fyller år! Har blivit mer uppvaktad nu är vad jag blir då.

Ha en bra kväll! :)

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards