nancyengdahl

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nancy Engdahl - 31 augusti 2011 08:55

Jag åkte till skolan vid halv nio idag, men jag börjar inte förrens klockan tio! Hmm det känndes som en bra idé imorse men nu när jag sitter här så ångrar jag mig ganska mycket..

Gabriel som är köpnarkoman hade beställt hem grejer till sin dator igår (helt onödigt enligt mig) och en ritplatta. Jag måste säga att jag är positivt överraskad av ritplattan. Jag började till och med animera en egen serie som heter Spanky, Haha. 

Om exakt två timmar så avgår flyget till Turkiet med mamma och pappa. Lite avundsjuk är jag men jag ska ju snart resa själv så jag överlever nog :)

Nej nu ska jag väl fördriva tiden med något annat!

Ha det bra!

Av Nancy Engdahl - 29 augusti 2011 09:51

Just nu har vi rast men snart börjar vi igen med sjukvård. Idag ska mamma ha ljusparty så det är väl bäst att jag är hemma och styr upp :) Sen så åker ju mamma och pappa till Turkiet på onsdag så jag måste checka av vad jag ska göra under veckan.

Nu är det väl bäst att jag sätter igång med uppgiften igen!

Just det ja, vi bokade resan igår!1 Överlycklig! :D

Av Nancy Engdahl - 28 augusti 2011 16:11

Igår var det 50-års fest för mamma, och jag kan bara säga att det blev väldigt lyckat. Mamma var så glad så hon sken som en sol hela kvällen/natten. Underbart god mat från restaurang Frank i västerrås. Min systers pojkvän låg bakom den gudomliga maten. Släkt och vänner var samlade och hade det jättekul tillsammans. Ska nog lägga in någon bild nån dag när jag har kameran i närheten!


Idag ska jag, Gabriel, Malin och Jack boka resa!!! Ahhhh! Jag längtar såååå tills höstlovet!


Nu ska jag leta efter min mobil men jag antar att den är kvar hemma :/


Ha det bra!

Av Nancy Engdahl - 25 augusti 2011 07:07

Idag fyller min underbara mamma 50 år!

Så idag efter skolan så ska jag ner på stan och köpa en enorm bukett blommor och sen blir det hem och äta tårta.

   Världens bästa mamma! <3

Av Nancy Engdahl - 24 augusti 2011 22:41

Japp jag är numera mästaren i fotbollsspelet! Vann över G två gånger nu ikväll trots att jag hade hundtänder i foten!

Har gått sista promenaden med Saga för dagen också :) Så nu är det hopp i säng som gäller för imorgon ska jag ha en tuff halvdag i skolan :D Lugnaste veckan i hela trean antar jag så det är bäst att njuta!

Har lagt mig tillgänglig varje helg (förutom de jag har något planerat) Ända fram tills efter jul nu, så jag hoppas på lite jobb. Stackarna på Dungen/Heden slipper mig inte i första taget ;P Tänk om jag får jobba julafton!!! Har aldrig brytit traditonen så det här året kanske blir det första, men jag tycker att de som har familjer med barn/barnbarn osv har mer nytta av att vara lediga än jag.. Långt kvar dit ändå!

Blev helt chockad efter fångarna på fortet hur mörkt det är ute! Mysigt, men samtidigt lite deprimerande.

Sov gott! 

Av Nancy Engdahl - 23 augusti 2011 19:34

Jag hade ju tänkt att aktivt börja motionssimma nu när skolan börjat igen, men då kommer våran simhall på att de ska öka priserna med 200 kr!! Jag tänkte köpa årskort och för ca två veckor sedan stod det att det kostade 500 men nu har de ökat till 700 och det är alldeles för dyrt för en sketen simhall!

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... hmm behöver ju träningen.

 


Skolan började idag också och det var helt okej kände jag :) Ny trevlig mentor och så fick jag reda på att ingen i klassen behöver ha praktik i Filipstad så jag och Emma ska förmodligen vara i Karlskoga och resten i Karlstad.


Nu har jag iaf bestämmt mig om jag ska se fångarna på fortet eller true talent och G valde fångarna på fortet åt mig :) Så nu ska jag bänka mig!

Ha en bra dag!

Av Nancy Engdahl - 22 augusti 2011 20:08

Jag har blivit något av en planerare så idag när vi kom till Karlstad så fick jag äntligen min efterlängtade kalender :) Känns bra, för jag är ganska bra på att glömma bort vilket datum saker sker. Köpte även ett "multi block" som man kan ha flera ämnen i samma block vilket också passar mig väldigt bra.

 

Känner mig taggad som bara den inför skolan imorgon! Lika bra att vara positiv för oavsett om jag är det eller ej så måste jag till skolan i ett år till så då blir det förmodligen roligare om man är positiv :D

Längtar som bara den nu för nu är det nästan helt klart att vi ska till Grekland under höstlovet.. vi väntar bara på att våra löner kommer så ska vi boka! :)

Ska försöka lägga mig lite tidigare idag.. Så det är bäst att jag fixar det jag ska ( gå ut och gå med Saga) Och sedan går och lägger mig.

Ha det bra!

Av Nancy Engdahl - 22 augusti 2011 11:42

Funderar förfullt på vad för underhållning jag ska fixa till mammas 50 års kalas. Sökte på det och då kom det upp massor av lekar.. Lite mer vuxenlekar förstås. Får se om jag hittar något roligt. Jag ska lära mig att vika servetter också så det ser lite festligt ut.

Imorgon börjar skolan.. Jag hoppas verkligen att detta år inte kommer vara så jobbigt med läxor och sådant. Har alltid hört att andra året är värst men eftersom att vi på omvårdnad inte har några föregångare så vet man ju inte. Skönt att vi kommer ha varannan vecka praktik i år iaf så att det inte blir så hackigt. Kommer nog bli ett roligt år iaf.

Idag kanske det blir en tripp till Karlstad och resia :D Hoppas att det finns någon resa som passar oss!

Träligt väder är det också, känner att jag inte har så mycket att skriva om men det känns bra att göra ett inlägg ibland eftersom insperationen återkommit.

Nu ska jag fortsätta städningen där jag avslutade den igår så att det blir någon ordning här.

Ha det bra!

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards