nancyengdahl

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Allt ont..

Av Nancy Engdahl - 7 oktober 2011 18:57

Idag när jag satt på bussen på väg hem från Karlskoga så hände en sak. Det var en flicka ( kan inte riktigt gissa ålder) som hade något förståndshandikapp som också åkte med bussen. Det var även två "supercoola" tjejer i tånåren som var med. De "coola" tjejerna slängde ur sig diverse fula saker om den förståndshandikappade tjejen, inte direkt till henne men så att hon kunde höra. Jag blev så jävla förbannad så jag trodde att jag skulle slå till dom, men som den fega personen jag är så satt jag där och hostade lite högfärdigt för att på nåt sätt få dem att sluta. Jag blir så arg att de två tjejerna inte visste bättre än att mobba denna stackars flicka... Jag försökte läsa av på flickan om hon mådde dåligt av det som hänt, men hon visade inga känslor alls. Jag kan tänka mig att hon grät inombords för det hade jag gjort i hennes situation..Så många oskyldiga människor får leva med att ta emot hat, våld, otrohet, svek och allt annat hemskt i denna värld... Det är verkligen en hemsk värld vi lever i, som skulle kunnat vara underbar om alla behandlade varandra väl, med samma värde, kärlek och ömhet. Man är lyckligt lottad om man lyckas hålla sig undan världens ondska... Vi är en av de få arter i världen som bara har sig själv som fiende. Allt för många får lida för det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nancy Engdahl - 28 februari 2012 08:33

Började lovet med att jobba på Älvkullen igår, efter att jag kom hem från jobbet kom jag inte ihåg någonting förrens jag vaknade imorse....Konstigt!  Idag har jag en tid bokad hos folktandvården och efter det hade jag tänkt köpa lite te på skafferi...

Av Nancy Engdahl - 3 februari 2012 15:08

Hejsan!  Jag har hållt på lite igår och lite idag med att rensa garderoben! Nu har jag bara två "avdelningar" kvar.. sport/friluftskläder och Arbetskläder/akutgruppskläder. Samtidigt som jag rensar där så tände jag min älskade ljuslykta med doftand...

Av Nancy Engdahl - 2 februari 2012 21:28


Hej!   Ja, som överskriften säger så är jag ganska dålig på att blogga just nu.    Har de senaste två dagarna varit hemma pga magsjuka, men imorgon är jag fit for fight igen! Visserligen har jag bara en lektion (teckenspråk) men man kan behöv...

Av Nancy Engdahl - 13 januari 2012 18:18

Idag är det fredag och jag är inte ett dugg glad, bara grinig. Gabriel skulle kommit till mig i tisdags men då blev det inget för jag hade praktk på kvällen. På onsdagen träffade jag han typ sammanlagt en timme och då var han upptagen med att köpa bi...

Av Nancy Engdahl - 19 december 2011 09:44


Igår morse fick jag feber och kände mig illamående och jag var helt säker på att jag hade fått vinterkräksjukan. Men som tur var så blev det inget mer än feber och illamående. Pallrade mig iväg till skolan idag trots feber och illamående, men det går...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards