nancyengdahl

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Nancy Engdahl - 4 maj 2011 13:34

Först och främst vill jag säga att ICA är den absolut bästa mataffären i Filipstad det är det ingen tvekan om. Men en sak har jag stört mig på ända sedan det byggdes och det har med parkeringen att göra. Min mamma som är halvsides förlamad på grund av en stroke i ung ålder har tillstånd att parkera på handikapparkering. På ICA så finns det 2 stycken "handikappsanpassade" parkeringar och så har de en så kallad familjeparkering. Saken är så att varje gång mamma eller någon annnan med handikappstillstånd parkerar på dessa avsedda platser så är de sedan tvungna att gå över infarten som brukar för det mesta vara trafikerad. Hur idiotiskt är inte det egentligen? Så idag när vi skulle handla så ställde vi oss på familjeparkeringen och vi fick typ hundra (lite överdrivet) arga blickar på oss. Jag kan inte förstå att de lägger mer krut på en familjeparkering nära ingången än att handikappsparkeringen är där... Visst man vill inte att barnen ska springa över gatan men då kan man väl ta å hålla koll på sina ungar istället för att släppa dem löst och låta dem vara en trafikfara. En person som kanske måste gå med kryckor eller någon som sitter i rullstol ska tydligen ha mer koll på trafiken och vara oroliga än att "vanliga" föräldrar ska det! Helt idiotskt enligt mig! För den delen så finns det parkeringar rakt framför ingången som skulle kunna vara lämpliga familje/ handikappsparkeringar men de är bara till för lata jävlar. Ett nytänk om parkeringen på ICA kanske?

Så nu har jag klagat färdigt! Idag hade vi nationella writing i Engelska och jag tror iaf att det är ett G på den fronten. Snart blir det grillning på den nya grillen (gasol :/ ) tycker bättre om den gamla ( Hederlig kolgrill ) som ger en mycket bättre smak! Man kan lika gärna steka köttet om man har gasolgrill tycker jag.

Tack och hej!

 

Presentation

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards